• Нарық орнынан дүкенге дейін

  • -

  • Дүкеннен сауда желісіне дейін

  • -

  • Бөлшек саудадан өндіріске дейін

Маркетинг және бизнес мақсаттарын қалай қоюға және өлшеуге болады

20.02.2024 16:54
Наталья Митрошина
Наталья Митрошина

Сауданы автоматтандыру бойынша автор және контент-талдаушы

Маркетингтік және бизнес мақсаттарын қалай қоюға болады

Бизнес мақсаттары маркетингтік стратегияны әзірлеу мен іске асырудың ажырамас бөлігі болып табылады. Олар бизнестің бағытын айқындайды, маңызды міндеттерді іріктеп, прогресті өлшеуге көмектеседі.

Көптеген кәсіпкерлер, әсіресе жаңадан бастаушылар, бизнес мақсаттарын қалай қою керектігін, бизнес-жоспарлаудың мақсаттарын маркетингтік мақсаттардан қалай ажыратуды және олардың жалпы әсерін түсінбейді.

Бұл мақалада бизнестің мақсаттары қандай болатынын, оларды қалай өлшеуге болатынын және қандай әдістермен қол жеткізуге болатынын егжей-тегжейлі түсіндіреміз.

Маркетинг деңгейлері

"Проектор" онлайн институтының ақпараты бойынша, міндеттерді орындаудың үш деңгейі бар: стратегиялық, операциялық және іске асыру деңгейі. Егер үйдің бас жоспарын елестетсек, онда ол белгілі бір деңгейлерге – белгілі бір жұмыстарды орындау кезеңдеріне бөлінген:

Стратегиялық деңгей – бұл жоспарлау. Мұнда үйдің жобасы, оның нобайы жасалып, болашақтағы бизнес туралы жалпы түсінік қалыптасады. Жалпы жоспар ұзақ мерзімге жасалады.

Операциялық деңгей – жобалаудан іске асыруға көшу. Біз үлкен жоспарды аламыз және оны нақты міндеттерге бөлеміз: белгілі бір жұмыс түріне кім жауапты болады, қандай мерзімде және қандай әдістермен үй салынады.

Іске асыру деңгейі – бұл үйді тікелей жабдықтау және бөлмелерді орналастыру. Осы кезеңде біз өз жоспарымызды жүзеге асыратын нақты істермен айналысамыз, мысалы: жарнамалық науқандар жасау, нарықты зерттеу, үйіміздің, яғни бизнесіміздің танымалдылығын арттыруға арналған құралдарды іздеу.

Мақсаттардың түрлері

Бизнес саласында бизнес мақсаттар мен маркетингтік мақсаттар болады.

Бизнес мақсаттары – әдетте бизнес-жоспарлау шеңберінде белгіленген ұзақ мерзімді мақсаттар.

Маркетингтік мақсаттар – негізінен маркетингтік жоспарды жүзеге асыруға бағытталған қысқа мерзімді мақсаттар. Мұндай мақсаттар бизнес мақсаттарына жету үшін маркетингтік жоспар шеңберінде бірнеше болуы мүмкін.

Маркетингтік мақсаттар келесідей болуы мүмкін:

  1. Брендтің танымалдылығын арттыру (brand awareness). Көбірек әлеуетті клиенттер бренд немесе өнім туралы білуі үшін әртүрлі арналар мен жылжыту әдістерін қолданыңыз, мысалы: әлеуметтік желілер, оффлайн іс-шаралар, контексттік жарнама, БАҚ-та нативті немесе коммерциялық мақалаларды жариялау, блог жүргізу және т.б.

  2. Сайтқа трафик тарту. Веб-сайт немесе интернет-дүкен клиенттердің компанияның өнімдері мен қызметтері туралы ақпарат алатын негізгі алаңы болып табылады.

Онлайн маркетинг әлеуетті клиенттерді сайтқа бағыттауы керек – бұл оның негізгі функциясы мен мақсаты. SEO, контексттік, баннерлік, медиа жарнаманы орнату арқылы келушілерді тартуға және бренд туралы білімдерін арттыруға ықпал етіңіз.

  1. Лидтер генерациясы. Лид – бұл брендпен өзара әрекеттескен және жеке ақпаратпен бөліскен әлеуетті клиент, мысалы, электрондық пошта мекенжайымен. Мұндай байланыстар санын көбейту процесі бизнесті қызықтыру үшін lead generation деп аталады. Қарапайым сөзбен айтқанда, бұл клиенттік базаны қалыптастыру.

Осы мақсаттарға қол жеткізу үшін интернет-маркетинг құралдары, мысалы, контент-маркетинг (қызықты және пайдалы контент, пайдаланушылар жасаған UGC контенті); email маркетинг (сауалнамалары бар хаттарды жіберу); клиенттерді контактілерін бөлісуге сыйлықтармен, жеңілдіктермен немесе басқа бонустармен ынталандыру.

  1. Келушілерді сатып алушыларға айналдыру. Маркетингтік мақсаттар тізбегіндегі келесі қадам – сайтқа тартылған трафикті нақты сатуға айналдыру. Сайт беттерін және басқа сату арналарының формаларын оңтайландырыңыз оңай тапсырыс беру процесі үшін. Пайдаланушыларға интуитивті интерфейс ұсыныңыз. Сайттағы тауардың сипаттамасы мен фотосуретінің оның нақты түріне сәйкес келетінін тексеріңіз.

Сайттың қолданушылығын және оған ыңғайлы навигацияны дамытуға назар аударыңыз, сайттың қаншалықты жылдам жүктелетінін және оның мобильді құрылғыларда қалай ашылатынын қадағалаңыз. Оның жұмысындағы кез-келген кемшілік ең адал сатып алушыны да шеттетуі мүмкін.

  1. Клиенттердің адалдығын қолдау. Онлайн маркетинг сатумен аяқталмайды. Бұдан әрі қолда бар клиенттер базасын ұстап қалу, қайталанған сатып алуларды ынталандыру және оң пікірлерді тарату бойынша жұмыс істеу маңызды.

Loyalty кезеңінде ең қолайлы құрал – email маркетинг. Атап айтқанда, таңдаулы клиенттерге жекелендірілген коммерциялық тарату және жаңалықтар мен жаңартулар, арнайы ұсыныстар туралы хабарлайтын тұрақты ақпараттық тарату.

Осы мақсаттардың әрқайсысы мұқият жоспарлауды және орындауды, сондай-ақ жалпы маркетингтік стратегияны оңтайландыру үшін нәтижелерді тұрақты талдауды талап етеді.

Мақсаттарды қандай өлшемдермен белгілейді?

SMART әдістемесі арқылы қойылған мақсаттың тиімділігін анықтауға болады. Ол 5 критерийден тұрады:

✅Specific (нақты) – нені дәлме-дәл қол жеткізгіңіз келеді?

✅Measurable (өлшенетін) – мақсатқа жеткен-жетпегеніңізді қандай көрсеткіштер айқындайды?

✅Achievable (қолжетімді) – бұл шынайы мақсат па?

✅Relevant (өзекті) – жалпы компания мақсаттары мен көзқарасына сәйкес келе ме?

✅Time-bound (уақыт шектеулі) – мақсатқа қандай нақты уақыт аралығында жетуге болады?

Мысал 1. Дұрыс емес мақсат – тарату жазылушылар санын арттыру. SMART жүйесі бойынша дұрыс мақсат – тарату жазылушылар санын 25%-ға 6 ай ішінде жаңа жазылушыларға арналған эксклюзивті ұсынысымен қалқымалы терезе жасау арқылы арттыру, бұл клиенттердің адалдығын арттырып, қайталанатын тапсырыстарды ынталандырады.

Мысал 2. Дұрыс емес мақсат – сатылымды 15%-ға арттыру. Дұрыс мақсат – 2024 жылдың екінші тоқсанында 2023 жылдың екінші тоқсанына қатысты онлайн сатылымды 10%-ға арттыру. Сатылымды арттыру әдістерін нақтылаңыз, мысалы, жаңа нарықтарға шығу, ассортиментті кеңейту немесе жаңа топтамалар шығару.

Мақсаттарды өлшеу әдістері

Мақсаттарды өлшеу

Маркетингтік науқанның нәтижелерін үнемі талдап отырыңыз, сонда не жұмыс істеп тұрғанын, ал қайсысы жұмыс істемейтінін түсінесіз. Мақсаттың немесе құралдың жетістігін анықтауға көмектесетін көптеген метрика және құралдар бар.

Метрикалар – бұл, мысалы, аудиторияға қол жеткізу, сеанстар саны, бір сеанста қаралған беттер саны немесе конверсиялар саны сияқты параметрлер. Кейбір маңызды және танымал маркетингтік көрсеткіштерді егжей-тегжейлі түсіндіреміз.

Көрсеткіштерді табыс (науқанның тиімділігі) және шығындар (маркетинг шығындары) бойынша бөлуге болады.

Шығын метрикаларына кірістілік (ROI), маркетингтік инвестициялар қайтарымы (ROMI), жарнама шығындарының тиімділігі (ROAS), клиент тарту құны (CAC), клиенттің өмірлік құны (Customer Lifetime Value), әрекет құны (CPA), бір басу құны (CPC) және басқа көрсеткіштер жатады.

Табыс көрсеткіштеріне потенциалды клиенттер саны (leads), конверсия коэффициенті кіреді. Бұл көрсеткіштер маркетингтік науқандардан мақсаттарға жету үшін бизнеске түсетін қаражат пен клиенттер санын анықтайды.

Мақсаттарды өлшеу мысалдары

Маркетингтік инвестициялар қайтарымын (ROMI) анықтау үшін мына формуланы қолданыңыз:

ROMI = ((маркетингтік табыс – тауар құны – маркетингтік шығындар) ÷ маркетингтік шығындар) × 100.

Егер мақсатты сатудан түскен табыс 1000 грн, тауардың өзіндік құны 400 грн, ал жарнама науқанына жұмсалған шығындар 300 грн болса, онда ROMI:

ROMI = ((1000 – 400 – 300) ÷300) × 100 = 100%.

100% ROMI шығындар мен табыс арасындағы тепе-теңдікке жеткенін білдіреді.

Егер айлық ретаргетинг шығындары 2400 долларды, ал сату көлемі 31 200 долларды құраса, ROMI формуласы келесідей болады:

ROMI = ((31 200 – 24 960 – 2 400) / 2 400) * 100 = 160%.

160% ROMI – бұл науқанның тиімділігін көрсетеді, әрбір жұмсалған доллар үшін 1,60 доллар пайда әкелді.

Мақсаттарды өлшеу құралдары

Науқандар мен маркетингтік мақсаттарды бағалауды жылдамдату үшін арнайы қызметтер мен құралдарды пайдалану ұсынылады:

  • Google Analytics,

  • Amplitude – өнім талдау құралы,

  • SimilarWeb – веб-сайттарды кешенді талдау,

  • Serpstat – сайтты аудитке арналған көп функциялы SEO платформасы,

  • SemRush және Ahrefs – Serpstat баламалары.

Бизнес пен маркетингтегі мақсаттарға әртүрлі әдістермен қол жеткізуге болады. Әдістердің арсеналы өте көп қырлы, сондықтан компанияның болашағын жоспарлауға, жоспарды нақты қадамдарға бөлуге және оларды шынайы өмірге жақындатуға көмектесетін нақты көрсеткіштерге назар аудару қажет.


Програма обліку товару | Торгсофт



Facebook Instagram YouTube Twitter Google News Apple Podcast SounCloud

Түсініктеме қосу

Түсініктеме қосу
Пікіріңіз үшін рақмет! Ол модератор тексергеннен кейін жарияланады.
Ұқсас мақалалар