Pentru configurarea integrărilor în Torgsoft, întocmiți o listă a posturilor de lucru unde vor fi utilizate PRRO și terminale bancare. Stabiliți metoda de imprimare a bonurilor și țineți cont de limitele privind retururile și stornarea. Activați funcția PRRO în funcție de numărul de posturi de lucru, iar terminalul configurați-l separat pentru fiecare post.
Rugați angajatul care se ocupă de configurare să verifice aceste condiții pentru fiecare casă. Pregătiți o scurtă instrucțiune pentru casieri: ce documente folosesc, ce este necesar pentru un retur pe card și ce limite are stornarea. Chitanța terminalului bancar nu înlocuiește bonul fiscal.
PRRO Torgsoft: activare în funcție de posturile de lucru și imprimarea bonurilor
Înainte de a adăuga PRRO, numărați posturile de lucru unde vor fi folosite sistemele PRRO. Funcția suplimentară «Програмний РРО» (PRRO software) trebuie activată pentru acest număr de posturi. Menționați fiecare post în solicitarea de configurare. Instrucțiunile de adăugare a PRRO cer, de asemenea, să acordați tuturor utilizatorilor acces la folderul End User. Rugați persoana responsabilă de configurare să verifice acest acces.
PRRO Torgsoft permite imprimarea bonurilor fiscale la o imprimantă nefiscală. Dacă planificați imprimarea pe hârtie, includeți configurarea imprimării în sarcina angajatului responsabil. În analiza PRRO, acțiunea «Друк» (Imprimare) permite imprimarea din nou a unui bon cu previzualizare. Folosiți previzualizarea când trebuie să verificați bonul înainte de a-l imprima din nou.
Dacă verificarea configurării se face în modul de test PRRO, rețineți că toate bonurile trimise în acest mod nu sunt fiscale. Includeți separat în instrucțiunea pentru casier condiția prealabilă închiderii turei: înainte de această acțiune trebuie generat raportul Z. Condițiile de adăugare sunt descrise în instrucțiunile de configurare PRRO, iar metoda de imprimare este descrisă în setările de imprimare a bonurilor.
Integrarea terminalului: transmiterea sumei și a datelor chitanței
Opțiunea de integrare cu terminalul bancar transmite automat suma cumpărăturii din Torgsoft către terminalul POS. Casierul nu trebuie să o introducă manual la terminal. Configurați terminalul separat pentru fiecare post de lucru. Proprietarul ar trebui să includă fiecare casă în planul de configurare și să desemneze pe cineva să verifice transmiterea sumei la fiecare post.
Dacă trebuie inclusă chitanța slip — chitanța terminalului — în bonul comercial sau fiscal, terminalul trebuie să returneze informațiile despre chitanță la casă. Comunicați această condiție angajatului care configurează integrarea și rugați-l să verifice rezultatul. Transmiterea sumei cumpărăturii către terminal nu este suficientă pentru includerea chitanței slip; datele acesteia trebuie, de asemenea, returnate. Condiția este descrisă în instrucțiunile de integrare cu terminalul bancar.
Dacă magazinul funcționează printr-o conexiune la distanță RDP, includeți în verificare compararea rezultatului plății de la terminal cu afișarea acesteia în Torgsoft. În cazul unei astfel de conexiuni, plata poate fi efectuată la terminal, dar să nu fie înregistrată în program. Dacă găsiți o neconcordanță, consemnați ambele rezultate pentru angajatul responsabil.
Imprimantă fiscală: tipul bonului și condiția TCP/IP
Selectarea tipului de bon devine disponibilă după activarea funcției cu plată de integrare cu imprimanta fiscală. Cu tipul de bon fiscal selectat, vânzările și retururile în Torgsoft se efectuează prin imprimanta fiscală, care imprimă bonul fiscal. Dacă folosiți această integrare, rugați pe cineva să verifice dacă tipul de bon selectat respectă instrucțiunile de configurare a bonului. Pagina publică a opțiunii «Інтеграція з фіскальним реєстратором» (Integrare cu imprimanta fiscală) menționează o licență valabilă un an. Înregistrați această perioadă pentru această opțiune.
Pentru imprimantele fiscale Mini-FP produse de «Юнісістем», funcționarea prin TCP/IP necesită reprogramare într-un centru de service. Pentru funcționarea driverului trebuie dezactivată și criptarea, prin ștergerea parolei de criptare cu software-ul de service. Dacă planificați conectarea Mini-FP în acest mod, includeți contactarea centrului de service în planul de lucru. Condiția este menționată în instrucțiunile de integrare cu imprimanta fiscală.
Retururile pe card și stornarea: limite diferite
Înainte de un retur pe card, verificați căror vânzări le aparțin produsele. Torgsoft nu permite rambursarea pe card pe baza unui document de retur care conține produse din vânzări diferite. Rugați casierii să grupeze produsele din aceste documente în funcție de vânzările inițiale.
Pentru testarea unui retur prin terminal este necesar RRN-ul tranzacției de plată. Testul este disponibil pentru comercianții cu tipul de operațiune «Повернення» (Retur) sau «Оплата/повернення» (Plată/retur). Transmiteți RRN-ul angajatului care va testa operațiunea și rugați-l să verifice tipul operațiunii comerciantului în setările terminalului bancar din Torgsoft.
În PRRO Torgsoft, stornarea este disponibilă numai cu tura deschisă și doar pentru ultimul bon de decontare înregistrat. Nu se poate selecta pentru stornare un bon anterior la alegere. Înainte de a folosi această acțiune, casierul trebuie să verifice dacă este vorba chiar despre ultimul bon înregistrat. Limita este descrisă în instrucțiunile de stornare a bonului.
Exemplu ilustrativ: plan pentru două case
Să presupunem că magazinul are două posturi de lucru. La ambele se planifică utilizarea PRRO și a unui terminal bancar, imprimarea bonurilor pe hârtie și includerea chitanței slip în acestea. Acesta este un exemplu ilustrativ de organizare a activității.
- Proprietarul solicită activarea funcției PRRO pentru două posturi de lucru.
- Angajatul care se ocupă de configurare configurează separat terminalul la fiecare post și verifică accesul tuturor utilizatorilor la folderul End User.
- La fiecare casă, verifică transmiterea sumei cumpărăturii către terminal și returnarea datelor chitanței slip la casă.
- Pentru bonurile pe hârtie, configurează imprimarea PRRO la o imprimantă nefiscală. Dacă folosește modul de test, ține cont că bonurile acestuia nu sunt fiscale.
- Proprietarul adaugă în instrucțiunile pentru casieri limitele returului pe card și ale stornării ultimului bon, precum și condiția prealabilă închiderii turei.
La final, rugați persoana responsabilă să indice separat lucrările efectuate pentru fiecare casă. Astfel, puteți compara sarcina cu rezultatul la ambele posturi de lucru.
Sursa privind chitanța terminalului
Clarificare BEB: chitanța terminalului de plată nu înlocuiește bonul fiscal.









Reveniți la pasul anterior